PENINGKATAN KETERAMPILAN MENULIS IKLAN MELALUI TEKNIK PEMODELAN PADA SISWA KELAS VII-D SMP 2 WANADADI KABUPATEN BANJARNEGARA


Kukuh Ernawati , 2102405028 (2009) PENINGKATAN KETERAMPILAN MENULIS IKLAN MELALUI TEKNIK PEMODELAN PADA SISWA KELAS VII-D SMP 2 WANADADI KABUPATEN BANJARNEGARA. Under Graduates thesis, Universitas Negeri Semarang.

[thumbnail of PENINGKATAN KETERAMPILAN MENULIS IKLAN MELALUI TEKNIK PEMODELAN PADA SISWA KELAS VII-D SMP 2 WANADADI KABUPATEN BANJARNEGARA]
Preview
PDF (PENINGKATAN KETERAMPILAN MENULIS IKLAN MELALUI TEKNIK PEMODELAN PADA SISWA KELAS VII-D SMP 2 WANADADI KABUPATEN BANJARNEGARA) - Published Version
Download (784kB) | Preview

Abstract

Rendahnya keterampilan menulis karangan persuasi berupa iklan pada siswa kelas VII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara disebabkan kurang tepatnya teknik pembelajaran yang digunakan. Di antara teknik pembelajaran yang digunakan adalah teknik pemodelan. Oleh karena itu masalah dalam penelitian ini adalah bagaimana peningkatan kemampuan keterampilan menulis iklan dan bagaimana perubahan perilaku belajar siswa kelas VII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Banjarnegara dengan teknik pemodelan. Penelitian ini bertujuan mendeskripsikan peningkatan keterampilan menulis iklan dan mendeskripsikan bagaimana perubahan perilaku belajar siswa kelas VII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara. Subjek penelitian ini adalah keterampilan menulis iklan 30 siswa kelas VII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara. Penelitian dilakukan dalam dua siklus. Tiap-tiap siklus dilakukan dalam empat tahap. Pembelajaran yang diterapkan yaitu (1) siswa diberi penjelasan tentang pembelajaran yang akan dilakukan pada hari itu, (2) siswa belajar bersama, (3) siswa menyaksikan tayangan VCD dan teks iklan, dan (4) siswa praktik menulis iklan. Penggunaan teknik pemodelan menunjukkan adanya peningkatan hasil tes keterampilan menulis iklan siswa. Hasil rata-rata tes keterampilan menulis iklan siklus I adalah 76,33. Nilai tes tersebut meningkat sebesar 20,72% dari hasil prasiklus yang semula hanya 63,2. Pada siklus II hasil rata-rata tes keterampilan menulis iklan meningkat lagi sebesar 6,28% dari siklus I menjadi 81,13. Melalui penggunaan teknik pemodelan juga terjadi perubahan perilaku siswa lebih antusias pada pembelajaran dan termotivasi. Siswa juga menjadi tidak malas untuk menulis iklan. Berdasarkan hasil refleksi pada pembelajaran siklus I, guru melakukan tindakan perbaikan berupa mengganti tayangan VCD, mengecek kembali peralatan untuk memutar VCD, dan mengubah posisi duduk siswa saat menyaksikan tayangan VCD. Berdasarkan perbaikan yang dilakukan pada siklus I siswa menjadi lebih serius dan antusias, sehingga memengaruhi hasil tes menulis iklan. Dengan demikian pembelajaran melalui teknik pemodelan dapat meningkatkan keterampilan menulis iklan serta dapat mengubah perilaku belajar siswa kelas VII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara. Pembelajaran ini dapat dijadikan alternatif dalam pembelajaran menulis iklan. -------------------------------------------------------> Endheke kaprigelan nulis karangan persuasi awujud iklan siswa kelas VII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara disebabake teknik pasinaonan sing dianggo durung trep. Salah siji teknik pasinaonan dianggo yaiku teknik pamodelan. Amarga iku, undheraning ing panaliten iki yaiku kepriye carane ngundhakake kaprigelan nulis iklan lan kepriye owah-owahane prilaku sinau siswa kelas VII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara. Kekarepan saka panaliten iki kanggo ngandharake undhakaning kaprigelan nulis iklan lan ngandharake kepriye owah-owahan tingkah laku siswa kelas VII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara. Subjek panaliten iki yaiku kaprigelan nulis iklan 30 siswa kelas VII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara. Panaliten dilakokake rong siklus. Saben siklus ditindakake patang tataran. Pasinaon sing ditindakake yaiku (1) siswa diwenehi andharan ngenani pasinaon sing arep ditindakake ing dina iku, (2) siswa sinau bareng, (3) siswa nggatekake tayangan VCD lan teks iklan, lan (4) siswa praktek nulis iklan. Teknik pamodelan sing dianggo bisa ngundhakake asil tes kaprigelan nulis iklan siswa. Asil rerata tes kaprigelan nulis iklan siklus I yaiku 76,33. Biji tes kasebut mundhak 20,72% saka asil prasiklus sing wiwitane mung 63,2. Ing siklus II asil rata-rata tes kaprigelan nulis iklan mundhak 6,28% saka siklus I dadi 81,13. Kanthi teknik pamodelan sing dianggo, prilaku siswa uga dadi luwih antusias marang pasinaon. Siswa uga dadi ora kesed nulis iklan. Adhedhasar asil refleksi ing pasinaon siklus I, guru banjur ngganti tayangan VCD, neliti maneh piranti kanggo muter VCD, lan ngowahi panggonan lungguhe siswa nalika nonton tayangan VCD. Adhedhasar owah-owahan sing ditindakake ing siklus I siswa dadi luwih nggatekake lan luwih antusias, dadine uga merbawanani marang asile tes nulis iklan. Dadi pasinaon nganggo teknik pamodelan bisa ngundhakake kaprigelan nulis iklan lan bisa ngowahi prilaku sinau siswa kelasVII-D SMP Negeri 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara. Pasinaon iki bisa kanggo alternatif pasinaon nulis iklan.

Item Type: Thesis (Under Graduates)
Uncontrolled Keywords: keterampilan menulis iklan, teknik pemodelan.
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools
Fakultas: Fakultas Bahasa dan Seni > Pendidikan Bahasa dan Sastra Jawa (S1)
Depositing User: Users 98 not found.
Date Deposited: 06 May 2011 03:09
Last Modified: 25 Apr 2015 04:43
URI: http://lib.unnes.ac.id/id/eprint/2191

Actions (login required)

View Item View Item