STRUKTUR DRAMATIK LAKON BIMA MANEGES KARYA KI ANOM SUROTO


Retno Widhya Astuti , 2102407055 (2011) STRUKTUR DRAMATIK LAKON BIMA MANEGES KARYA KI ANOM SUROTO. Under Graduates thesis, Universitas Negeri Semarang.

[thumbnail of STRUKTUR DRAMATIK LAKON BIMA MANEGES KARYA KI ANOM SUROTO]
Preview
PDF (STRUKTUR DRAMATIK LAKON BIMA MANEGES KARYA KI ANOM SUROTO) - Published Version
Download (624kB) | Preview

Abstract

Lakon wayang adalah perjalanan tokoh wayang dalam cerita atau serentetan peristiwa yang berkaitan dengan tokoh wayang yang ditampilkan dalam satu pementasan. Lakon Bima Maneges adalah lakon yang mengisahkan perjalanan Bima mulai dari dirinya meninggalkan raga sampai kembali ke raganya. Adanya konflik batin dan konflik fisik pada tokoh Bima membuat lakon ini menarik untuk diteliti. Berdasarkan latar belakang tersebut, rumusan masalah yang diangkat dalam penelitian ini adalah bagaimana struktur dramatik lakon Bima Maneges karya Ki Anom Suroto? Tujuan dalam kajian ini adalah untuk mendeskripsikan struktur dramatik lakon Bima Maneges karya Ki Anom Suroto. Manfaat penelitian ini, secara teoretis sebagai kontribusi pengembangan teori struktural dalam karya sastra, khususnya struktur dramatik wayang, sedangkan secara praktis, dapat menambah pengetahuan, wawasan, dan pengalaman baru bagi peneliti; sebagai bentuk pendokumentasian penelitian tentang analisis struktur dramatik wayang; dan sebagai bahan rujukan untuk penelitian yang sejenis. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan objektif. Pendekatan objektif hanya menitik beratkan pada karya sastra itu sendiri. Permasalahan yang diangkat dalam skripsi ini dianalisis menggunakan metode struktural. Metode struktural dipandang sebagai satu pendekatan penelitian yang menganalisis unsur-unsur pembangun struktur dalam karya sastra. Kajian struktural dalam penelitian ini berupa analisis struktur dramatik lakon Bima Maneges karya Ki Anom Suroto. Hasil analisis lakon Bima Maneges diketahui jika lakon ini beralur ganda. Pemaparan awal cerita dimulai dengan munculnya tokoh Bima yang berkonflik dengan Betara Bayu dalam memperoleh wahyu cempaka mulya. Namun disisi lain terdapat pula konflik antara Bima dengan Prabu Tejolelono yaitu kaki tangan para Kurawa yang ingin membunuh Bima. Kerumitan cerita yang didukung oleh dua konflik besar merupakan kekuatan dramatik dalam lakon Bima Maneges. Penelitian ini diharapkan dapat dijadikan sebagai acuan dan tambahan referen dalam penelitian yang berhubungan dengan kajian struktural sastra fiksi, khususnya mengenai struktur dramatik wayang kulit. -----------------------------------------------------> Lakon wayang yaiku lelampahan sing ditindake dening tokoh ang ing crita utawa kedadian-kedadian sing dialami dening tokoh wayang wiwit awal tekan akhir crita. Lakon Bima Maneges yaiku lakon kang nyritakake lelampahane Bima wiwit dheweke ninggalna raga tekan mbali marang wujud sakawit. Anane konflik batin lan konflik fisik sing dialami dening Bima ndadikake lakon ini ditliti. Adhedhasar sebab-sebab kuwi, rumusan masalah ana ing sajroning panaliten yaiku kepriye struktur dramatik lakon Bima Maneges karya Ki Anom Suroto. Ancas kajian iki yaiku njlentrehake struktur dramatik lakon Bima Maneges karya Ki Anom Suroto. Manfaat panaliten iki, secara teoretis minangka kontribusi pengembangan teori struktural, khususe struktur dramatik wayang, dene secara praktis, bisa nambah pengetahuan, wawasan, lan pengalaman anyar kanggo panaliti; minangka bentuk dokumentasi panaliten sruktur dramatik wayang; lan minangka bahan rujukan kanggo panaliten sing sejenis. Pendhekatan kang dienggo ing sajroning panaliten iki yaiku pendhekatan objektif. Pendhekatan objektif ngutamakake marang karya sastra kasebut. Perkara kang diangkat ing sajroning skripsi iki dibedhah nggunakake metodhe struktural dianggep dadi salah sijine pendhekatan panaliten kang mbedhah unsur-unsur pembangun struktur ing sajroning kasusastran. Kajian struktural ing sajroning panaliten iki arupa analisis struktur lakon Bima Maneges karya Ki Anom Suroto. Asil analisis lakon Bima Maneges nggunakake alur ganda. Alur intine yaiku alur Bima sing ngalami konflik karo Betara Bayu. Nanging uga ana konflik liya sing dialami dening Bima yaiku nalika ketemu karo Prabu Tejolelono. Anane loro konflik sing gedhe iku utamaning kekiatan dramatik lakon Bima Maneges. Panaliten iki dikarepake supaya bisa ndadekake pathokan lan tambahan referen ing sajroning panaliten kang ana gegayutane karo kajian struktural sastra fiksi, khususe pemahaman kang njlentrehake struktur dramatik wayang kulit.

Item Type: Thesis (Under Graduates)
Uncontrolled Keywords: struktur dramatik, wayang kulit
Subjects: P Language and Literature > PN Literature (General) > PN2000 Dramatic representation. The Theater
Fakultas: Fakultas Bahasa dan Seni > Pendidikan Bahasa dan Sastra Jawa (S1)
Depositing User: Users 98 not found.
Date Deposited: 19 Dec 2011 08:01
Last Modified: 25 Apr 2015 08:15
URI: http://lib.unnes.ac.id/id/eprint/11211

Actions (login required)

View Item View Item